ترفندها و تکنیک های افزایش سرعت سایت
نوشته شده توسط : Mars

در حال حاضر سرعت سایت موضوع بسیار مهمی برای یک وب سایت می باشد اما نباید نگران نباشید زیرا ترفندها و تکنیک های بسیار زیادی وجود دارد تا بتوانید ار آنها استفاده کنید و سرعت سایت خود را تا حد قابل توجهی سریعتر کنید.

چه دلایلی وجود دارد که باید سرعت سایت خود را افزایش دهید؟

1.موتورهای جستجو سایت هایی که با سرعت بالاتری بارگذاری می شوند را به آن اهمیت می دهند و رتبه بالاتری به این سایت ها می دهند.

2. طبق آماری که مشخص شده است سرعت بیش از 2 ثانیه برای بارگذاری سایت می تواند بازدیدکنندگان را تا درصد بالایی کاهش دهد و آنها را از وب سایت خارج نماید بدون اینکه سایت را ببینند.

3. بازدیدکنندگان یا خریداران اینترنتی انتظار دارند  صفحه سایت درعرض مدت 1ثانیه بارگذاری شود پس صاحبین مشاغل بصورت آنلاین باید به مدت بارگذاری سایت خود اهمیت زیادی بدهند.

چه کارهایی انجام دهیم تا سرعت سایت خود را افزایش دهید؟

1.استفاده از میزبانی بهتر

دلیل مهمی که بر سرعت سایت شما تاثیرمیگذارد یک میزبانی خوب می باشد با داشتن یک میزبانی مناسب سایت شما با مشکل کمبود منابع و موارد دیگر مواجه نمیشود...

2.استفاده از قالب های سبک وردپرس روی سایت

قالب های وردپرس با المانهای جذاب و حجیم باعث می شود که سایت جذابی داشته باشید اما این را باید در نظر گرفت که وجود این المانها مثل اسلایدرها ، نمادها ، بنرها و... تا حد بالایی صفحه سایت شما را حجیم می کند و باعث کندی سرعت سایت شما می شود.

3. کاهش اندازه و حجم تصاویر سایت

تصاویر نقش بسیار مهمی درافزایش حجم صفحه سایت شما دارد راه حل این است که  سایزو حجم تصاویررا بدون کاهش کیفیت کاهش دهید. اینکار را می توانید با سایت های آنلاین بصورت دستی مانند 

tinypng.com

و یا استفاده از افزونه های بهینه سازی تصاویر مانند
  انجام دهیدwp smush

4. فشرده کردن فایل های
js , css

با فشرده کردن این فایل ها می توانید اندازه آنها را به حداقل برسانید با فشرده شدن این فایل ها سرعت بارگذاری آنها بالا رفته و در نتیجه سرعت لود صفحه سایت شما افزایش می یابد.

5.از افزونه های کش استفاده کنید

افزونه های کش با تنطیماتی که در آنها وجود دارد می تواند تا حد خیلی زیادی به شما در بالابردن سرعت سایت کمک کند. افزونه های محبوبی که می توان نام برد
 می باشد.wp rocket,w3total cashe,lite speed cashe

6.استفاده از
CDN
بازدیدکنندگان سایت شما ممکن است از مناطق مختلفی باشند و فاصله زیادی تا میزبانی سایت شما داشته باشند با استفاده از شبکه توزیع محتوا سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را تا حد زیادی برای آنها افزایش می یابد.

7.فعال کردن فشرده سازی
Gzip

این تکنولوژی وقتی روی وب سرور فعال باشد استفاده از پهنای باند و زمان لازم برای دسترسی به وب سایت را کاهش می دهد و تاثیر زیادی روی سرعت سایت می گذارد.

8.پاک سازی دیتابیس

حذف جدول هایی که به آنها نیازی نیست از جمله جداول افزونه ها و قالب های اضافی، پیش نویس و محتوای قدیمی و... می تواند یک پایگاه داده سبک و پرسرعت برای شما ایجاد کند همچنین باعث کاهش حجم نسخه پشتیبان ما نیزمی شود و درنتیجه یک سرعت بسیاررضایت بخشی به سایت شما می دهد.

9.حذف افزونه های غیرفعال از سایت

با داشتن افزونه‌های غیرکاربردی در سایت شما، مقدار زیادی فایل به دردنخور به فایل‌های سایت شما اضافه می‌کند. علاوه بر این، اندازه پشتیبان‌گیری شما را افزایش می‌دهد و در حین تولید فایل‌های پشتیبان، مقدار زیادی بار روی منابع سرور شما وارد می‌کند. لازم است افزونه هایی که استفاده نمی کنید را حذف کنید و یک سایت تمیز و پرسرعت  و با امنیت بالا داشته باشید.

10.به حداقل رساندن اسکریپت های خارجی

اسکریپت های خارجی مثل تبلیغات ، فونت و اینماد و... بدلیل اینکه این کدها از سایت دیگر که بعضی از آنها سرور کندی دارند در سایت شما لود میشود باعث کندی سرعت سایت می شود..

سخن آخر

بزرگترین مزیت افزایش سرعت سایت این است که یک تجربه خوبی به بازدیدکنندگان سایت خود می دهید چه کسانی که با تلفن همراه وچه کسانی که با رایانه شخصی استفاده می کنند. همچنین رتبه شما را در گوگل به درجه بالاتری تبدیل می کند اگر فکرمی کنید اطلاعات یا تخصص کافی دراین زمینه ندارید تیم پشتیبان وردپرس می تواند با پیاده سازی چک لیست سرعت یک سایت با سرعت دلخواه تان به شما تحویل دهد.  




:: موضوعات مرتبط: اخبار فناوری , ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: